سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو سایت ، سئو ، بهینه سازی وب سایت بزرگترین فاکتور بازاریابی اینترنتی وب نوش می باشد.

سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو سایت ، سئو ، بهینه سازی وب سایت بزرگترین فاکتور بازاریابی اینترنتی وب نوش می باشد.

سئو و بهینه سازی وب سایت

وب نوش برند ما برای فعالیت در زمینه طراحی سایت ، سئو سایت و بهینه سازی سایت ، پشتیبانی سایت و برندسازی اینترنتی می باشد.

وب نوش یک تیم منسجم ، پویا و جوان است که به صورت تخصصی خدماتی را در زمینه طراحی سایت ، سئو سایت و بهینه سازی سایت ، تحلیل سئو و عملکرد سایت ، پشتیبانی سایت و نگهداری سایت ، تولید محتوا بر اساس سئو ، مشاوره بازاریابی اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ ، برندسازی اینترنتی و بازاریابی شبکه های اجتماعی به مشتریانش ارائه می دهد.

وب نوش توانسته است در سایه تحقیق چند ساله خود بر روی رفتار و الگوریتم های موتورهای جستجو، متدهای کاملا اصولی، منطقی و پایداری را در زمینه سئو ارائه داده و آن را در عرصه عمل بکار گیرد. در سایه همین تلاش بوده است که ما موفق شده ایم مشتریان زیادی را در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در رتبه های اول نتایج جستجوی گوگل قرار دهیم

  • ۰
  • ۰
پنج مورد از دلائلی که وب سایت شما در در موتورهای جست و جو به خوبی دیده نمی شود : یکی از مهمترین مهارت ها در طراحی وب سایت ، راهکارهایی سئو سایت است . به طور خلاصه ، سئو (SEO : Search Engine Optimization) یا بهینه سازی وب سایت برای موتور جست و جو ، مجموعه ای نکات و راهکارهایی است که با رعایت کردن و انجام دادن آنها در طراحی سایت ، رتبه صفحات وب سایت شما بالاتر رفته و در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو (مانند گوگل) بسیار بهتر دیده می شوند و در نتیجه ترافیک بازدید کاربران وب از سایت شما بیشتر می شود که این مسئله در ایجاد کسب وکار اینترنتی و تجارت الکترونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است . از آنجایی که کاربران وب در فضای مجازی به دنبال دریافت خدمات و محصولات مختلف از جست و جو در صفحات وب هستند ، یک طراح سایت می بایست از مهارت سئو نیز برخوردار باشد . در این مقاله به بررسی نکاتی در این باره و اینکه چرا برخی وب سایت ها در موتور جست و جو به خوبی به نمایش در نمی آیند خواهیم پرداخت .

طراحی سایت

 

1. ضعیف بودن محتوای صفحات وب چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی ، مهمترین عامل بر سئو سایت

محتوای صفحات وب باید منحصر به فرد باشد ، یعنی از تکرار و کپی برداری مطالب باید پرهیز کرد . همچنین تولید محتوا برای وب سایت می بایست از نظر زمانی منظم باشد و مطالبی که منتشر می کنید مرتبط و مناسب باشند . به این ترتیب کاربران برای دیدن و دریافت محتوای تازه صفحات سایت شما به طور مداوم از صفحات بازدید می کنند و اگر محتوا قوی و کاربردی باشد آنها را از طریق لینک دهی با آشنایان خود و در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک می گذارند . این اشتراک گذاری محتوا از طرف بازدید کنندگان نه تنها به افزایش رتبه وب سایت شما کمک فراوانی می کند ، بلکه باعث می شود سایر کاربران وب نیز به آسانی و راحتی هر چه بیشتر به صفحات وب سایت دسترسی پیدا کنند .
اگر محتوای صفحات وب سایت شما به روز رسانی نشود ، یا کپی و تکراری باشد ، و یا جذابیتی برای کاربران نداشته باشد ، در نتیجه سئو سایت شما ضعیف بوده و در موتور جست وجو به خوبی به نمایش در نخواهد آمد . در نهایت ، موتور جست وجو برای وب سایتی امتیاز بیشتری قائل است که محتوای تازه و به روز و منظم از لحاظ زمانی منتشر کند و همواره از بعد محتوا و همچنین از بعد زیرساختی در حال پیشرفت باشد .

2. پشتیبانی کردن طراحی وب سایت شما برای تلفن های همراه و سایر دستگاه های قابل اتصال به فضای وب ، طراحی سایت ریسپانسیو

موتورهای جست و جو و به ویژه گوگل ، طراحی سایت ریسپانسیو (طراحی سایت واکنش گرا به سایز و ابعاد صفحه نمایش دستگاهی که از طریق آن به صفحات وب دسترسی دارید) و اصطلاحا Mobile Friendly بودن صفحات وب سایت را در بررسی و رتبه دهی به وب سایت ها یک امتیاز ویژه به شمار می آورند . اگر در طراحی سایت ، صفحات وب را ریسپانسیو طراحی نکنید و کاربران وب در مشاهده وب سایت شما در صفحه نمایش های کوچکتر از Desktop مانند تلفن های همراه و ... با مشکل مواجه شوند ، صفحات وب شما از ایده آل های لازم طراحی سایت برخوردار نبوده و این از امتیاز و رتبه شما در فضای وب بسیار کم می کند . در عصر حاضر که تنوع صفحه نمایش ها بسیار افزایش یافته ، یک طراح سایت باید تلاش کند که طراحی صفحات وب سایتش حداکثر ابعاد را در نظر بگیرید و هم در نمایشگر های کوچک (موبایل ها) و نمایشگرهای بزرگ ، سایت شما به راحتی برای کاربر قابل مشاهده باشد . در واقع باید از مهارت طراحی کاربرپسند (UX – User Experienced Design) برخوردار باشید .

3. پایین بودن و کندی سرعت بارگذاری صفحات وب و دانلود فایل ها از نکات حائز اهمیت در سئو سایت

یکی دیگر از مواردی که برای موتور جست و جو در رتبه دادن به سایت ها اهمیت دارد ، بررسی سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شماست . باید دقت داشته باشید که در محتوای سایتتان از مطالب و تصاویر و ویدئوهای حجیم و سنگین استفاده نکنید که در حال حال حاضر میانگین سرعت بارگذاری صفحات وب 2 مگابایت در ثانیه است . همچنین سایت هایی که برای دانلود فایل طراحی می شوند نیز باید دقت لازم در بررسی قدرت سرور سایتشان را داشته باشند تا از فایل های حجیم که سرعت دانلود و بارگذاری سایتشان را پایین می آورد استفاده نکنند .

4. به روز رسانی با تاخیر و نامنظم صفحات وب ، یک امتیاز منفی در رتبه بندی و سئو سایت

موتور جست و جو به طور مداوم تغییرات و به روز رسانی های وب سایت ها را بررسی می کند و به سایت هایی که مستمر و منظم به روز می شوند امتیاز بیشتری در رتبه بندی می دهد . یک طراح سایت حرفه ای و هوشمند ، پیش از شروع پروژه ، برای محتوای وب سایت برنامه ای مشخص می ریزد و آینده نگری لازم برای صفحات وب را دارد تا پس از پایان کار طراحی سایت با مشکل محتوا مواجه نشود !

5. استفاده از اسکریپت های کهنه و قدیمی در توسعه صفحات وب سایت ، یک نمره منفی دیگر در سئو سایت !

استانداردهای وب به مرور زمان تغییر می کنند ، در نتیجه زبان های برنامه نویسی و اسکریپت های وب نویسی نیز به تناسب تغییرات آن استانداردها باید به روز رسانی شوند و بهبود یابند . اگر در طراحی سایت از اسکریپت های به روز استفاده نکنید ، سایت شما از استانداردهای لازم برخوردار نیست که این خود بزرگترین تاثیر منفی بر سئو سایت شما را خواهد داشت ! حتی اگر سایتی را مدتها قبل طراحی کرده اید ، تنها راه برای بالا بردن رتبه صفحات آن بازسازی سایت با استانداردهای روز وب است .
چکیده ای از نکات مذکور در باب سئو سایت
در چند جمله به طور خلاصه می توان گفت که : اگر وب سایت شما به طور منظم و در بازه های زمانی کوتاه مدت (مثلا روزانه) با محتوای با کیفیت ، تازه و متناسب با نیاز کاربران به روز رسانی شود ؛ اگر در نمایشگرهای مختلف با ابعاد متناسب به نمایش در بیاید (طراحی سایت ریسپانسیو) ؛ اگر سرعت بارگذاری صفحاتش بالا باشد و کاربران احساس خستگی از بازدید آن نکنند ؛ و اگر با استانداردهای روز وب طراحی شده باشد ؛ مطمئن باشید که وب سایت شما از سئو ورتبه خوبی برخوردار بوده و در نمایش نتایج جست و جو توسط موتور جست و جو به خوبی توسط کاربران قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی